WYMIANA Z LICEUM W BERGAMO WE WŁOSZECH – CZĘŚĆ POLSKA

Na początku jesieni wymiana szkolna z Bergamo przeniosła się „z ziemi włoskiej do Polski”. Gościliśmy w naszych domach 14 uczniów z Liceo Mascheroni. Spędzili u nas tydzień pełen wrażeń, które zabrali ze sobą do  słonecznej Italii.

Działo się co niemiara! Najpierw pogoda, która z piątkowego upału, zamieniła się w dzień przyjazdu Włochów (sobota) w całe 12 stopni i wiatr o prędkości 80 km/h. Były kurtki, czapki i trochę strachu w oczach przed zimnem kraju dalekiej północy (czyli Polski 😊).

Niedzielę spędziliśmy w Toruniu (planetarium oczywiście).

Poniedziałek to zwiedzanie na Ostrowie Tumskim, Starym Rynku, oglądanie Poznańskich Koziołków i wizyta w Rogalowym Muzeum.

We wtorek podbijaliśmy Zatokę Gdańską, Westerplatte oraz opalaliśmy się na Sopockim Molo (było słońce i było suuuuuper!).

Środę podzieliliśmy na wizytę w szkole i popołudniowe zwiedzanie Stadionu Miejskiego w Poznaniu.

Środa to wycieczka do „Stolycy”. Odwiedziliśmy Starówkę, Muzeum Żydów Polskich Polin, Pałac Kultury i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik, gdzie niektórzy, jak pan prof. Diego Martin, sobie „polatali”.

Piątek to odwiedziny u słoni, tygrysów i niedźwiedzicy Cisnej w Nowym Zoo oraz popołudniowa zaduma podczas wizyty w Niemieckim Nazistowskim Obozie Koncentracyjnym KL Posen w Forcie VII, która odbyła się na specjalną prośbę młodzieży włoskiej, zainteresowanej nie tak dawną historią Polski.

Sobota to pożegnanie czyli uściski, łzy i żal z nadchodzącego rozstania na poznańskim lotnisku.

Ku pokrzepieniu serc wiadomość jest taka: już w kwietniu kolejna wymiana z Bergamo i cudowną, słoneczną Italią. Zapraszamy do udziału!