WYCIECZKA KRAJOZNAWCZO-TURYSTYCZNA KLAS 1D I 1E

W ostatnich tygodniach roku szkolnego wiele klas wybiera się na wycieczki klasowe. Klasy 1D i 1E wraz z opiekunami p.p.prof. Konieczną, Kowalewską i  Szczapem udały się na południe Polski.

Pogoda dopisywała i podkreślała walory turystyczne zwiedzanych miejsc. Pierwszego dnia w drodze do Krakowa zwiedzaliśmy Muzeum Auschwitz, gdzie uczestnicy wycieczki zapoznali się z historią tego miejsca. We wtorek zwiedzaliśmy  Kraków. Nasza trasa wiodła przez dawną dzielnicę żydowską Kazimierz oraz Zamek Królewski katedrę na Wawelu, która jest nekropolią polskich władców. Byliśmy również w kościele Mariackim na Rynku Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza. Wieczorem  udaliśmy się na spacer po Błoniach, zatrzymując się przy grocie smoka wawelskiego. Następnego dnia, w środę, w drodze powrotnej do domu, obie klasy odwiedziły Ojcowski Park Narodowy. Niestety, pogoda pokrzyżowała nam plany i z powodu deszczu nie mieliśmy możliwości wejścia do Groty Łokietka. Zobaczyliśmy jednak  Zamek w Pieskowej Skale i zapoznaliśmy się z jego historią.

Wycieczka była bardzo udana i dla osób, które widziały te miejsca po raz pierwszy, było to niezapomniane przeżycie.