WYCIECZKA KLAS 1A I 2D DO PRAGI

Zbliżający się koniec roku szkolnego i ładna pogoda zachęcają do wycieczek. Od poniedziałku 11 do środy 13 czerwca 2018 roku klasy 1A i 2D (oraz uczniowie z klas 1A i 2F) wraz z opiekunami p.prof. P.Dulebą, p.prof. M.Kęsik i p.prof. D.Konieczną przebywały na wycieczce do Pragi.

Zanim tam jednak dotarliśmy, pierwszego dnia zwiedzaliśmy Skalne Miasto Adrspach w Czechach, błądziliśmy w labiryntach skalnych utworzonych w wyniku różnych zjawisk geograficznych oraz płynęliśmy łódką po jeziorku w towarzystwie flisaków.  Następnego dnia, po noclegu w miejscowości Lubawka, wyruszyliśmy do Pragi, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Złotą Pragę, czyli  Hradczany, zamek Praski, katedrę św. Wita, Strahov, Złotą Uliczkę, Most Karola, Małą Stranę. Odwiedziliśmy również Rynek Staromiejski, gdzie podziwialiśmy Ratusz, zegar Orloy, pomnik Jana Husa, Klementinum, kościół św. Mikołaja, kościół Marii Panny przed Tynem.

W środę wyruszyliśmy w drogę powrotną, zatrzymując się w Kowarach, gdzie zwiedzaliśmy  dawną kopalnię uranu. W Szklarskiej Porębie, mimo deszczu, doszliśmy do wodospadu Szklarki i następnie wróciliśmy do Poznania.