WYJAZD JĘZYKOWO-KULTUROWY ROYAL LONDON

Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi wrażeniami z dziewięciodniowego (28.04-6.05.2018) wyjazdu kulturowo-językowego do Wielkiej Brytanii i zaprezentować wspomnieniowe pocztówki z każdego dnia. Nasza grupa liczyła 42 uczniów większość z IX Liceum Ogólnokształcącego oraz kilkoro z Zespołu Szkół Zakonu Pijarów. Naszymi opiekunami byli p.prof. H.Mocek i p.prof. P.Maćkała, a ze strony szkoły pijarskiej p. Szczesiak. W gorącym popołudniowym słońcu, w sobotę 28 kwietnia ruszyliśmy spod szkoły luksusowym autokarem, przemierzając Niemcy, Holandię i Francję, by znaleźć się na promie zmierzającym z Calais do Dover. Po prawie 1,5h podróży, oczom naszym ukazały się wapienne klify Dover, zwiastujące brytyjską wyspę.

Przez ponad tydzień mieliśmy możliwość zwiedzenia mnóstwa zamków i pałaców, m.in. zbudowany w stylu chińskim Royal Pavilion w nadmorskim miasteczku Brighton, Pałac Kensington – będący kiedyś rezydencją księżnej Diany, a dziś domem księcia Williama i Kate, zamek Windsor, gdzie rodzina królewska zwykle spędza święta, dwór króla Henryka VIII Hampton Court z pięknymi wersalskimi ogrodami oraz najbardziej romantyczny zamek Leeds położony na wodzie pośród zieleni.

Nasza wizyta w Wielkiej Brytanii to nie tylko zamki i pałace, ale również strona kulturalna: mieszkaliśmy u rodzin brytyjskich, mając możliwość rozmowy po angielsku oraz uczestniczyliśmy w koncercie orkiestry symfonicznej w przepięknej sali koncertowej Royal Albert Hall i obejrzeliśmy broadwayowski musical „42nd Street”, który zachwycił nas kolorowymi i mieniącymi się strojami aktorów oraz perfekcyjnym stepowaniem.

Podczas wyjazdu odwiedziliśmy także Muzeum Lochy Londynu – London Dungeon, gdzie poznaliśmy historie największych przestępców XIX wiecznej Anglii odgrywane przez angielskich aktorów oraz zostaliśmy straceni za dokonane przestępstwa:) , Muzeum Historii Naturalnej, muzeum sztuki nowoczesnej Tate Modern i odwiedziliśmy Shreka w interaktywnym Shrek Adventure Museum. Atrakcji było co niemiara – lot kołem London Eye oraz wieża widokowa i360 w Brighton. Mnóstwo wrażeń i przeżyć… Twierdza Tower of London… historyczne miasteczko Canterbury z gotycką katedrą… rejs statkiem po Tamizie. Ten wyjazd na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników wyjazdu…

A jeśli i Wy chcielibyście przeżyć coś podobnego, zapraszamy do Londynu już za rok, w czerwcu 2019:)